زعفران یک مسکن گیاهی قوی است

نشان داده شده است که عصاره آبی کلاله و ترکیبات آن کروسین اما نه سافرانال، فعالیت جنسی را در موش های صحرایی نر افزایش می دهد زعفران نگین قائنات و ترکیبات آن کروسین و سافرانال نیز به عنوان جاذب کننده های رادیکال اکسیژن قوی هستند.

در طب سنتی به طور مکرر به عنوان مسکن گیاهی، ضد اسپاسم، تقویت کننده جنسی، معرق، خلط آور، محرک، معده، ضد کاتارال، نشاط آور، آرام بخش لثه و استفراغ استفاده می شود.

به طور تجربی نشان داده شد که زعفران پوشال مشهد در تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی موثر است پس از مصرف زعفران، اثر قابل توجهی در چرخه های 3 و 4 در مجموع علائم روزانه قبل از قاعدگی و مقیاس رتبه بندی افسردگی همیلتون مشاهده شد که نشان دهنده کارایی در درمان PMS است.

عصاره آبی و عصاره اتانولی گلبرگ باعث کاهش فشار خون به روشی وابسته به دوز در موش صحرایی شد تجویز عصاره آبی گلبرگ زعفران سحرخیز فشار خون را از جیوه در موش‌های صحرایی کاهش داد.

فرض بر این بود که این کاهش به دلیل اثر عصاره ها بر خود قلب، مقاومت کلی محیطی یا هر دو است در موش های جدا شده مجرای دفران، پاسخ های انقباضی به تحریک میدان الکتریکی  توسط عصاره گلبرگ ها کاهش یافت.

نشان داده شد که انقباضات عروق دفران ناشی از EFS توسط نورآدرنالین و آدنوزین تری فسفات  منتشر شده به عنوان انتقال دهنده های مشترک از اعصاب سمپاتیک.

آنالوگ های کروسین جدا شده از زعفران ریحان به طور قابل ملاحظه ای جریان خون را در شبکیه و مشیمیه افزایش دادند و بهبود عملکرد شبکیه را تسهیل کردند. بنابراین، می توان از آن برای درمان رتینوپاتی ایسکمیک ویا دژنراسیون ماکولا وابسته به سن استفاده کرد.

  • منابع:
    1. The effects of Crocus sativus (saffron) and its constituents on nervous system: A review
  • تبلیغات: 
  1. فروش عمده مایع ظرفشویی زیر قیمت بازار
  2. با استفاده از آلوئه ورا قدرت ماورایی پیدا کنید
  3. میز اداری که در بازار 70 درصد off خورد
  4. سرنوشت وحشتناک مردی که 10 همبرگر می خورد