ساز دف حرفه ای باعث بروز سرطان دست می شود

یکی از تغییرات ساز دف حرفه ای  از دوران قدیم تا کنون این است که جرنگ های حلقه ای در اطراف لبه داخلی درام مرتب شوندیا چندین ردیف در نیمه دور لبه داخلی قرار گیرند.

آلات موسیقی وسیله ای است که برای ایجاد صداهای موسیقی ساخته یا سازگار شده است. در اصل، هر شیئی که صدا تولید می کند را می توان یک آلت موسیقی در نظر گرفت از طریق هدف است که آن شی به یک آلت موسیقی تبدیل می شود.

شخصی که ساز می نوازد به عنوان نوازنده ساز شناخته می شود. تاریخچه آلات موسیقی به آغاز فرهنگ بشری بازمی گردد. ممکن است از آلات موسیقی اولیه برای تشریفات استفاده می شده است، مانند بوق برای نشان دادن موفقیت در شکار، یا طبل در مراسم مذهبی.

فرهنگ ها سرانجام ترکیب و اجرای ملودی ها را برای سرگرمی توسعه دادند. آلات موسیقی همگام با تغییر برنامه ها و فناوری ها تکامل یافتند.

دف

تاریخ و مبدأ اولین وسیله ای که به عنوان یک آلات موسیقی تلقی می شود مورد مناقشه است. قدیمی‌ترین شی‌ای که برخی محققان از آن به عنوان یک ساز موسیقی یاد می‌کنند، یک فلوت ساده، قدمت 50000 تا 60000 سال دارد.

برخی از اجماع‌ها قدمت فلوت‌های اولیه را به حدود 40000 سال پیش می‌رسانند. با این حال، اکثر مورخان بر این باورند که تعیین یک زمان خاص برای اختراع آلات موسیقی غیرممکن است، زیرا بسیاری از آلات موسیقی اولیه از پوست حیوانات، استخوان، چوب و سایر مواد غیر بادوام ساخته شده بودند.

آلات موسیقی به طور مستقل در بسیاری از مناطق پرجمعیت جهان توسعه یافتند. با این حال، تماس بین تمدن ها باعث گسترش سریع و اقتباس بیشتر سازها در مکان هایی دور از مبدأ آنها شد.

در دوران پس از کلاسیک، سازهای بین‌النهرین در آسیای جنوب شرقی دریانوردی بودند و اروپایی‌ها سازهایی را می‌نواختند که منشا آن شمال آفریقا بود.

توسعه در قاره آمریکا با سرعت کمتری اتفاق افتاد، اما فرهنگ های آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی آلات موسیقی مشترک داشتند.