سرامیک کف فله ای باعث شکستن ستون فقرات یک مرد شد

سرامیک کف فله ای (از یونانی باستان، kéramos، که به معنای “خاک رس”، “زمین سفالگری”) یک ماده معدنی، غیر فلزی است، در حالت طبیعی خود بسیار انعطاف پذیر، پس از مرحله پخت سفت و سخت.

اشیاء مختلفی با سرامیک تولید می شود مانند ظروف ظروف، اشیاء تزئینی، مصالح ساختمانی (آجر، کاشی و کاشی سقف)، پوشش دیوارها و کف خانه ها.

علاوه بر این، سرامیک های خاص به دلیل نقطه ذوب بالا در پوشش های بسیار مقاوم در برابر حرارت استفاده می شوند. رنگ مواد سرامیکی با توجه به اکسیدهای کروموفور موجود در خاک رس ها متفاوت است (اکسیدهای آهن، از زرد، نارنجی، قرمز تا قهوه ای، اکسیدهای تیتانیوم، از سفید تا زرد). می توان آن را لعاب داد و تزئین کرد.

سرامیک ها معمولا از مواد مختلفی تشکیل می شوند: خاک رس، فلدسپات (از سدیم، پتاسیم یا هر دو)، ماسه سیلیس، اکسیدهای آهن، آلومینا و کوارتز.

سرامیک

چنین ترکیب مفصلی وجود ساختارهای مولکولی مسطح به نام فیلوسیلیکات را تعیین می کند. شکل اینها در مجاورت آب به خاک رس خاصیت شکل پذیری می دهد و کار با آن را راحت تر و سودآورتر می کند. به محصول سفالی یا سفالی خاک رس می گویند.

به بررسی تکنیک‌های ساخت (شکل‌دهی، عملیات سطحی، پخت)، شکل‌های آن‌ها و نقوش تزئینی که می‌توان آن‌ها را چاپ، حکاکی، نقش‌بندی، اعمال یا نقاشی روی آثار کرد، سرامولوژی می‌گویند.

سرامیک یک فرآیند قدیمی و گسترده در مناطقی است که از یکدیگر نیز بسیار دور هستند. سرامیک انواع مختلفی دارد:

سرامیک خمیر فشرده: ظروف سنگی و چینی جزء این گروه هستند. تخلخل بسیار کم و نفوذناپذیری خوبی در برابر گازها و مایعات دارند. آنها حتی با نوک فولادی خراشیده نمی شوند.

سرامیک متخلخل: آنها معمولاً سفال، مایولیکا و سفالی هستند. خمیری نرم و جاذب دارند که راحت تر خراشیده می شوند.

انواع اصلی سرامیک ها عبارتند از: سفالی یا سفالی، سفالی، مایولیکا، ظروف سنگی و چینی که می تواند نرم یا سخت باشد.