لوله نیوپایپ ۱۶می تواند باعث مسمویت و مرگ کودکان زیر 5 سال شود

لوله نیوپایپ ۱۶ چدنی که سلف چدن داکتیل است، بخشی از ستون فقرات زیرساختی این کشور است. در حال حاضر، بیش از 600 شهرداری دارای سیستم لوله های چدنی 100 ساله هستند و بیش از 20 شهرداری دارای لوله هایی هستند که به مرز 150 سال رسیده است.

گرگ هورن از انجمن تحقیقات لوله‌های آهنی شکل‌پذیر می‌گوید: «این بسیار خوب است. استدلال ما این است که اگر زیرساخت نیاز به بازسازی داشته باشد، چدن داکتیل خدماتی مشابه یا بهتر از چدن ارائه می دهد.

چدن داکتیل که عمدتاً در سمت آب استفاده می شود، یک محصول ریخته گری است که تقریباً به طور کامل از ضایعات آهن ساخته می شود.

لوله

مواد این لوله 95 درصد بازیافت شده اند، این ویژگی به آن کمک کرده است تا گواهینامه محصول پایدار SMART را کسب کند. لوله های شکل پذیر و سفالی تنها محصولاتی در صنعت زیرساخت های مدفون هستند که ادعای این حق را دارند.

لوله های شکل پذیر با وجود استحکام، در معرض خوردگی ناشی از محیط های تهاجمی ناشی از اسیدها هستند، چه در داخل لوله از مواد اسیدی فاضلاب و چه در قسمت بیرونی از شرایط اسیدی خاک.

برای رفع مشکل در سرویس آب، داخل لوله با پوشش ملات سیمانی پوشانده شده است که از لوله محافظت می کند و یک مانع را تشکیل می دهد. فاضلاب برای چدن داکتیل کمی چالش برانگیزتر است، بنابراین گاهی اوقات به یک پوشش داخلی لوله مخصوص نیاز است.