مصرف گوجه فرنگی ریز گیلاسی مفید برای خون سازی بیماران تالاسمی

گوجه فرنگی ریز گیلاسی یک ابر غذای مغذی است که برای طیف وسیعی از سیستم های بدن مفید است. محتوای غذایی آن از پوست سالم، کاهش وزن و سلامت قلب حمایت می کند.

علیرغم محبوبیت گوجه فرنگی تنها 200 سال پیش بود که تصور می شد در ایالات متحده (ایالات متحده) سمی هستند این احتمالاً به این دلیل است که این گیاه متعلق به خانواده سمی شب بو است.

گوجه فرنگی در حال حاضر پس از سیب زمینی، کاهو و پیاز چهارمین سبزیجات تازه محبوب بازار است.

گنجاندن گوجه فرنگی در رژیم غذایی می تواند به محافظت در برابر سرطان، حفظ فشار خون سالم و کاهش گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.
گوجه فرنگی حاوی کاروتنوئیدهای کلیدی مانند لوتئین و لیکوپن است. اینها می توانند از چشم در برابر آسیب های ناشی از نور محافظت کنند.
با افزودن گوجه‌فرنگی به بسته‌بندی‌ها یا ساندویچ‌ها، سس‌ها یا سالسا، گوجه‌فرنگی بیشتری بخورید. از طرف دیگر آنها را به صورت پخته یا خورشتی مصرف کنی.پ

زیرا این روش‌های آماده‌سازی می‌توانند در دسترس بودن مواد مغذی کلیدی را افزایش دهند.

گوجه
گوجه فرنگی در میان ده میوه و سبزیجات برتر از نظر میزان باقی مانده آفت کش ها قرار دارد. گوجه فرنگی را قبل از خوردن بشویید.

فواید مصرف انواع میوه و سبزی چشمگیر است و گوجه فرنگی نیز تفاوتی ندارد. با افزایش نسبت غذاهای گیاهی در رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می یابد.

گوجه فرنگی انواع و اندازه های مختلفی دارد و می توان آن را به روش های مختلفی تهیه کرد. اینها شامل گوجه فرنگی گیلاسی، گوجه فرنگی خورشتی، گوجه فرنگی خام، سوپ، آب میوه و پوره است.

مزایای سلامتی در انواع مختلف می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال: گوجه فرنگی گیلاسی نسبت به گوجه فرنگی معمولی محتوای بتاکاروتن بیشتری دارد.

مصرف زیاد میوه و سبزیجات نیز با پوست و موی سالم، افزایش انرژی و کاهش وزن مرتبط است. افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات به طور قابل توجهی خطر چاقی و مرگ و میر کلی را کاهش می دهد.