پستانک سیلیکونی باعث خفگی نوزادی در فرانسه شد

یک گروه تحقیقاتی از فنلاند بیان کرد که استفاده از پستانک سیلیکونی یک عامل خطر مهم برای اوتیت مدیای حاد در یک مطالعه آینده نگر بر روی کودکان است.

پستانک ها که به نام های تسکین دهنده، آدمک و پستانک مصنوعی نیز شناخته می شوند، به همان اندازه که در بحث و جدل هستند، ریشه در تاریخ دارند.

پستانک های ساخته شده از خاک رس، نقره، مروارید یا مرجان، و سرپستانک شکری شرح داده شده اند که قدمت برخی از آنها به بیش از هزاران سال می رسد.

استفاده از پستانک هنوز در فرهنگ امروزی رایج است و یک آزمایش اخیر در کانادا گزارش داده است که 84 درصد از نوزادان حداقل در برخی مواقع از پستانک استفاده می کنند.

پستانک

پستانک در از شیر گرفتن زودهنگام ، افزایش دفعات اوتیت میانی و مشکلات دندانی نقش دارد. سایر باورهای رایج از پستانک ها به دلیل تداخل در رشد گفتار و عادات عادی خواب انتقاد می کنند.

با این حال، تحقیقات رو به رشدی در مورد پستانک و اثر محافظتی احتمالی آنها در برابر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) وجود دارد.

فواید واضحی با استفاده از پستانک در طی مراحل دردناک، مکیدن خود تسکین دهنده و غیر مغذی در نوزادان ترم و نارس مشاهده می شود.

این بیانیه شواهد موجود را برای ارائه توصیه هایی در مورد استفاده از پستانک در نوزادان و کودکان ترم سالم مرور می کند. بخش ویژه ای برای نوزاد نارس در نظر گرفته شده است.

مرور سیستماتیک ادبیات با استفاده از پایگاه‌های داده کتابخانه Medline و Cochrane انجام شد که فقط به مقالات انگلیسی زبان محدود می‌شد. جستجوی دستی استنادهای این منابع نیز مورد استفاده قرار گرفت.