کشف صابون مایع 20 لیتری بعد از 300 سال در اعماق دریای سرخ

ناخن ها و مو از کراتین تشکیل شده اند، پروتئینی که لایه های سطحی پوست را نیز می سازد. برای دست نخورده ماندن آن نیاز به محیطی کمی اسیدی با pH حدود 5.5 دارد که معمولاً توسط شامپوها و پاک کننده های مخصوص صورت و پوست حساس بازسازی می شود.

صابون مایع 20 لیتری به دلیل توانایی در جذب چربی، سبوم را از بین می برد، اما روی لایه هیدرولیپیدی که پوست را می پوشاند نیز تأثیر می گذارد و آن را آسیب پذیرتر و خشک می کند و به کراتین آسیب می رساند.

وقتی پوست و موی “چرب” را می بینیم، این اثر سبوم است، یک ماده چرب که توسط غدد ما تولید می شود و عملکرد محافظتی دارد.

علاوه بر آسیب رساندن به پوست و مو، ما همچنین خطر به دست آوردن اثر برگشتی را نیز داریم: در واقع، غدد تحریک می شوند تا تولید سبوم را افزایش دهند، پوست و مو را حتی بیشتر چرب می کنند و باعث ایجاد یک دور باطل می شوند.

صابون

صابون برای شستن دست ها مناسب است، معمولاً بیشتر از صورت در تماس با باکتری ها و کثیفی است. با این حال، در مورد پوست به خصوص خشک، بهتر است به ترکیبات کمتر تهاجمی روی بیاورید.

هنگامی که ما لباس‌ها را می‌شوییم، صابون مارسی به درمان اولیه لکه‌ها کمک می‌کند، به شرطی که سطح را بشویید تا به خوبی تمیز شود.

برای هر چیز دیگری بهتر است روی شوینده های فرموله شده خاص تمرکز کنید: شوینده لباس، شامپو برای مو و شیر پاک کننده برای صورت. در Pam and Panorama خطوط Eco را برای محصولات خانگی و Arkalia Bio را برای بهداشت شخصی و احترام به رفاه و محیط زیست خود خواهید یافت.

با دیدن کامنت‌های فی‌بی در پست قبلی در مورد صابون حلب، متوجه شدم که همیشه خیلی واضح نیست که صابون واقعاً چیست، منظور من هم صابون توالت و هم صابون لباسشویی “نوع مارسی”.