کنسرو خوراک لوبیا چیتی می تواند باعث درمان اکثر حساسیت ها شود

در طبیعت، لوبیا معمولی (Phaseolus velgaris) هنوز هم در آند و گواتمالا یافت می شود. کنسرو خوراک لوبیا چیتی همراه با لوبیای بزرگ شمالی، قرمز و صورتی، عمدتاً در ایالت دورانگو، ارتفاعات مرکزی مکزیک رشد می کنند.

لوبیا در بسیاری از کشورها به طور محکم وارد رژیم غذایی مردم شده است، اما در برخی از نقاط جهان از حیوانات تغذیه می شود.

ایالات متحده تعداد زیادی لوبیا تولید می کند که لوبیا چیتی جایگاه اول را در میان آنها دارد (42%). لوبیا سیاه 11 درصد و گاربانزو (یا نخود) 5 درصد است.

لوبیا چیتی می تواند باعث ناراحتی و ایجاد گاز شود که به دلیل وجود مقدار زیادی فیبر و قند به نام الیگوساکارید است.

برای به حداقل رساندن عوارض جانبی ناخوشایند لوبیا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده خیساندن لوبیا خشک را در آب و تعویض دوره‌ای آب توصیه می‌کند.

کنسرو

پنتوهای کنسرو شده گاز کمتری تولید می کنند. با این حال، برای حذف نمک اضافی نیز باید شسته شود.

ماده دیگری که باید مراقب آن بود ید است. بیماران مبتلا به سرطان تیروئید معمولاً با پرتودرمانی درمان می شوند. انجمن ThyCa آمریکا خاطرنشان می کند که لوبیا چیتی غنی از ید است و بیش از حد آن می تواند تأثیر نامطلوبی بر اثربخشی درمان بگذارد.

لوبیا سیاه، قاشقی مناسب برای آن روزهای سرد. لوبیا چیتی بسیار خامه ای است، طعم بسیار خوبی دارد و برای خوشمزه شدن به مواد زیادی نیاز ندارد.

به همین مناسبت بشقاب لوبیا چیتی که می آورم خیلی ساده است که فقط با سبزی پخته می شود، یک خورش ساده اما دلچسب.

برای تهیه این غذا می توانید از زودپز استفاده کنید، همچنین بسیار مرغوب هستند و در زمان کوتاهی طبخ می شوند. به طور سنتی، این مدت زمان بیشتری طول می کشد.