کود اوره باعث افزایش تعداد موش های صحرایی در یک مزرعه شد

در یک کارخانه آزمایشی برای اکسید کردن نیتروژن اتمسفر و حل آن در آب استفاده می شود که مستقیماً سیستم کود اوره دهی را تغذیه می کند.

Nitricity اکنون نمونه اولیه خود را در فرزنو، کالیفرنیا، روی دو محصول، یک گوجه فرنگی و یک فلفل آزمایش می کند.

نیکو پینکوفسکی، مدیر عامل شرکت Nitricity، که در جریان اجلاس جهانی نوآوری فناوری کشاورزی 2022 در سانفرانسیسکو (که AgroNotizie شریک رسانه ای آن است) با او آشنا شد، توضیح می دهد که نتایج امیدوارکننده هستند. اما تجهیزات هنوز در مرحله تجاری نیست.

مشکلی که نیازی به گفتن نیست، دستیابی به پایداری اقتصادی است. و این برای اطمینان از این است که هزینه تولید کود با استفاده از انرژی های تجدید پذیر مطابق با هزینه های تضمین شده توسط احتراق گاز متان باشد.

کود

با این حال، اگر آزمایش موفقیت آمیز بود، هر کشاورز می‌توانست یک کارخانه کوچک تولید کود در مزرعه خود داشته باشد که با برق تولید شده توسط پنل‌های فتوولتائیک تغذیه می‌شود، که امروزه از طریق طرح ملی بازیابی و تاب‌آوری (Pnrr)، به شدت تشویق می‌شود.

از سوی دیگر، کسانی که قبلاً محصولی را در سطح تجاری توسعه داده‌اند، Pivot Bio هستند، یک استارت‌آپ آمریکایی که باکتری‌های تثبیت‌کننده نیتروژن را جدا کرده و عملکرد آنها را افزایش داده است و آنها را قادر می‌سازد تا نیتروژن جو را به طور موثر برای محصولاتی مانند ذرت تثبیت کنند.

به گفته تروور جونز، مدیر توسعه کسب و کار Pivot Bio، که در جریان کنوانسیون کالیفرنیا با او آشنا شدیم، با استفاده از Proven می توان گیاهان ذرت را از طریق باکتری ها با حدود 18 کیلوگرم نیتروژن در هکتار تامین کرد. ذرت اولین هدف بود، اما اکنون این استارتاپ در حال راه اندازی محصولی برای سویا و گندم است.

اما واقعیت های ابتکاری دیگری نیز وجود دارد که با این هدف کار می کنند. یک مثال Joyn Bio از بوستون است که کنسرسیوم های باکتریایی را دقیقاً برای تثبیت نیتروژن اتمسفر به نفع گیاهان انتخاب می کند.