گوشت بلدرچین کرمان باعث بروز سندرم پیکا می شود

توصیه کارشناسان گنجاندن گوشت بلدرچین کرمان در رژیم غذایی ورزشکاران است. در عین حال، لازم به یادآوری است که گوشت بلدرچین کم کالری است و نمی تواند انرژی کافی را برای فرد ورزشکار تامین کند، اما می تواند منبع عالی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مفید باشد.

بلدرچین ها کوچکترین نمایندگان راسته مرغ در بین طیور هستند. از ویژگی های بلدرچین زودرس بودن و تخم گذاری زیاد آنهاست.

بلوغ زودرس بلدرچین دو برابر بیشتر از اردک پکین و سه برابر بیشتر از خرگوش است. چرخه کامل از تخمگذاری در انکوباتور تا شروع تولید تجاری تنها 52-66 روز است.

دمای بالای بدن بلدرچین ها (20 درجه سانتیگراد بالاتر از سایر انواع طیور) با متابولیسم شدید همراه است. این باعث می شود آنها در برابر بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری های عفونی، که گونه های دیگر مستعد ابتلا به آن هستند، مصون باشند.

مقاومت بلدرچین در برابر عفونت ها پاکیزگی اکولوژیکی تخم مرغ و گوشت را تعیین می کند که تأثیر مثبتی بر سلامت و شادابی افراد دارد.

گوشت

خواص مفید گوشت بلدرچین:

  • گوشت بلدرچین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
  • تأثیر مثبتی بر عملکرد سیستم قلبی عروقی دارد، به کاهش خطر بیماری های خون، عروق خونی و قلب کمک می کند.
  • سیستم عصبی را تقویت می کند، عملکرد مغز را بهبود می بخشد.
  • عملکرد کل سیستم گوارشی را بهبود می بخشد، متابولیسم را در بدن عادی می کند.
  • این گوشت برای بافت استخوانی و ماهیچه ای بسیار مفید است.

مصرف منظم گوشت بلدرچین تاثیر مثبتی بر وضعیت پوست، ناخن، دندان و مو دارد. گوشت بلدرچین برای افرادی که در دوره نقاهت پس از جراحات شدید یا عمل جراحی هستند توصیه می شود. گوشت بلدرچین می تواند کمک بزرگی در مبارزه با اضافه وزن باشد. گوشت بلدرچین به دلیل ترکیباتش برای کودکان، افراد مسن، زنان باردار و شیرده مفید است.

موارد منع مصرف گوشت بلدرچین:

  • تنها منع مصرف گوشت بلدرچین عدم تحمل فردی به این محصول است که خوشبختانه بسیار نادر است.

هدف اصلی پرورش بلدرچین تامین مواد غذایی بسیار مغذی و رژیمی برای جمعیت کشور است: تخم بلدرچین و گوشت. اهلی کردن بلدرچین ها (قرن نوزدهم، ژاپن) امکان دستیابی به مزیت رقابتی را نسبت به بلدرچین های وحشی و در نتیجه اطمینان از استفاده از تخم مرغ و گوشت برای اهداف غذایی فراهم کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.